Sticka med vedträn

Nu ska jag klaga lite på ett annat stickprojekt som jag inte vet om jag kommer orka göra klart. Har gett mig på att sticka My so called scarf med garnet Manos del Uruguay. Har sett flera vackra halsdukar på nätet i samma mönster och garn. Garnet gör sig så bra i det mönstret. Har valt en vinröd/röd/lila-skiftande färg, känns lite väl mörkt kanske nu när vi går mot ljusare tider. Har stickat en mössa i samma garnkvalitet med stickor nr 5,5 i enfärgat röd som blev bra. Men halsduken – jisses vad jobbig den är att sticka. Mönstret är kul men stickorna i storlek 8 hållet på att knäcka mig. Känns som om varje maska är ett projekt för sig, det blir inget flyt i stickningen. Trögt med andra ord.

img_4006.jpg

4 thoughts on “Sticka med vedträn

  1. Men det blir fint! Jag stickade den i Eskimo med stickor 10 – den kvällen jag försökt få den klar hade jag riktigt ont i ena armen av de tjocka stickorna… Har inget tips om hur det kan bli lättare.

  2. Hej, är det mönstret eller de tjocka stickorna som gör det jobbigt? Jag funderar på att sticka en halsduk med omslag som liksom korvar sig och jag bara väntar på att det rätta garnet ska komma till mig så att jag kan börja. Hör av dig om du vill ha mönstret.
    Mia

  3. Det är stickorna som är så jobbiga. Mönstret är ganska kul att sticka. Har låtit halsduken vila ett tag nu, får se om jag tar tag i det snart igen. Borde väl det då ”vintern” snart är slut.
    /Eva

Kommentera

