Det går sakta framåt med sockor och muddar

Stickar vidare på sockorna, gillar verkligen mönstret som blir jättefint. Det är lätt att memorera vilket gör att man kan sticka ett varv lite då och då utan att behöva ta fram mönstret och vara så koncentrerad. Sockan sitter bra på foten. Det gick åt nästan ett nystan till en socka.

sockor_uf1.jpg

Har äntligen börjat på Pulsklubbens första muddar Mrs Beeton. Har gjort klart första volangen och där har jag fastnat. Gillar inte riktigt att det är så mycket volang, Tror jag ska lägga upp mindre antal maskor för att få det lite slätare. Är väldigt nöjd med garnet och färgen.

mrs_beeton.jpg

2 thoughts on “Det går sakta framåt med sockor och muddar

  1. Hej =)) Gud så fina dessa vita sockar var! Jag har precis stickat mina första par sockar i mitt 34åriga liv hihihi…. Men det är ju såååå kul! Nu gör jag bara resår i skaftet… Men dessa vita… är det något en nybörjare klarar? *S* OCH har du ”receptet” på dom (som jag alltid lyckas säga) hihi…. Jättefina saker du gör! Jag är djupt imponerad! Mvh

Kommentera

