Softar runt i mina sockor

Äntligen är mina sockor med falska flätor klara. De är riktigt snygga och sköna att mysa runt i. Är nöjd med färgen nu, tyckte den var lite trisst förut men den passar bra för mönstret. Vet inte om jag ska köra igång med sockklubbens marsmönster, är ju inte medlem i klubben utan har stickat lite bredvid utan medverkan så att säga. Bilder på sockorna kommer snart.

Pulsklubbens första muddar måste jag göra klara först, ligger verkligen efter där. Fastnade med första volangen och har inte kommit vidare. De flesta som är klara med sina Mrs Beeton verkar ju väldigt nöjda med sina resultat så det hoppas jag också bli.

Har gjort ytterligare några mormorsrutor till lilla filten, är uppe i ca 40 rutor nu. Det betyder att det saknas 160.

Kommentera

