Väska med yllebroderi

Jag har gått en kurs i yllebroderi med Carina Olsson. Carina hade med sig massor av inspirerande hantverk. Vackra väskor med ylleapplikationer och broderier, stickade handledsvärmare med pärlbroderier, sydda ullvantar med yllebroderier. Jag blev så förtjust i en väska som Carina hade med sig så jag gjorde en nästan likadan.

Väskan är sydd i vaddmal med applikationer i vaddmal. Sen har jag broderat med moulinégarn och ullgarn. Slutligen sydde jag på alldeles för många paljetter, kunde inte hejda mig då det var så roligt. Paljetterna har jag köpt på Cartwrights sequin´s. De har massor av fina paljetter i olika former och färger.

Jag är nöjd med min lilla väska, den gör mig glad med sina blommor och färger.

yllevaska

2 thoughts on “Väska med yllebroderi

  1. Åh, så jättefin. Jag träffade Carina Olsson igår på Broderiakademins årsmöte. Vilka fantastiska saker hon gör. Jag förstår att du hade roligt på kursen med henne. Ha det så gott!

  2. Ja Carina gör verkligen vackra saker. Man blir så inspirerad av henne. Var inne och kikade på dina broderier som också är helt fantastiskt fina!

Kommentera

