Vintervarmt

Har varit riktigt produktiv den senaste tiden. Har äntligen tagit mig för att fota mina färdiga alster. Först ut är den sköna sjalen i Marks och Kattens ECO  babyull. Ett härligt garn, lite löst och ojämnt men det går jättebra att sticka med och resultatet blir fint. Mönstret är roligt att sticka och sen avslutar man med en virkad kant som är kronan på verket. Jag gjorde min sjal lite större än mönstret, det gick åt sju nystan.

sjal_ecoull

sjal_ecoull_2

Jag har också stickat ett par Chevalier mittens. Använde Garnstudios Alpacca, dubbelt garn. På inrådan av Dödergök förkortade jag vanten något vid handleden för att 100 gram garn skulle räcka. Det blev cirka 10 meter garn över. Vantarna är ganska långa vid handleden så det var inget problem.

Färgen är en varm rostig orange. Vantarna var roliga att sticka och är riktigt varma. Svårt att fotografera vantar, dessa är ganska ihopdragna när ingen hand finns i dem. Man ser inte flätorna så bra på den här bilden, men de är väldigt fina.

chevalier_mitten

Till sist kommer en mössa med flätor av Debbie Bliss. Garnet är Rowan Kid Classic, det gick åt 1,5 nystan. Flätorna minskas upp över kullen och försvinner liksom vid avslutningen i mitten. Det är riktigt lyckat tycker jag. Kul och snabb stickning! Mössan är väldigt varm, ska nog sticka en i ett lite mindre varmt garn.

mossa_31

3 thoughts on “Vintervarmt

  1. Hej!
    Du stickar snygga/fina saker.
    Det är inte så att du har en kopia som man kan få köpa av dej på flätstickad mössa.Den var super snygg.
    Jättetrevlig blogg har du ochså.
    Återkommer till din blogg det kommer jag att göra.
    Kram på dej från Marie.

Kommentera

