Varma halskragar

I höstas virkade jag en halskrage i underbara Malabrigo worsted. Mjukare får man leta efter. Kragen viker jag två gånger runt halsen, den blir ganska rejäl. Mönstret hittade jag någonstans på nätet… har glömt var.

Har stickat en halskrage i aviga och räta i ett grovt garn med sticka 7. Den gick snabbt att göra.

Mormorsfilten som jag håller på med nu har jag nu fotat. Har bara 7 rutor kvar enligt min planering men filten är oroande liten. Visserligen måste jag blocka den på något sätt så den kommer nog att bli lite större. Frågan är bara om det räcker. Har bestämt att jag ska virka tills färgerna tar slut så får jag se hur stor den är då. Hade tänkt att 80 x 120 cm kunde vara lagom för en filt att ha i kökssoffan.

Kommentera

