Februari var för kort

Har inte lyckats bli klar med min Shetland Triangle Lace Shawl (Ravelry) under februari månad som var målet för 12under12under2012. Istället för att sticka vidare på den har jag gjort klart och levererat mitt Löv. Och börjat på en annan grej som jag inte alls skulle börja med. Det är något som ska bil en liten filt tänkte jag, mönstret heter Sunny Spread (Ravelry). Virkar rundlar i Drops Delight som jag sedan sammanfogar. Har fyra olika färger och det är helt omöjligt att sluta virka. Vill bara göra en till och se hur den blir, och sedan en till… Har provat att virka ihop rundlarna i en ljusgrå alpaca men jag är inte helt säker på att jag ska använda den då den är lite väl mjuk jämfört med den entrådiga ullen. Provar nu istället med en mörk grå i samma garn som rundlarna och det blir nog bättre rent materialmässigt. Men det blev snyggt med det ljusa grå mot rundlarna. Svårt val.

Kommentera

