Underbart varm och mjuk virkad halskrage

Handlade garn och mönster till en virkad halskrage, Temptation tub, på Symässan i höstas i Garntuas monter. Den blev så himla fin och jag tyckte att färgerna passade min syster bättre än mig så den fick bli en julklapp till henne. Beställde snabbt två nya kit och virkade sedan en röd till mamma och en svart till mig. Nu när det varit så himla kallt har jag haft tillfälle att använda min och den är helt underbar! Så varm och inte sticksig alls. Den virkas med fyra lyxiga garner: cashmere, kid silk med och utan paljetter eller glitter samt ett glansigt viskosgarn.

Temptation-tub-brun

 

Kommentera

