Varma halvvantar till våren

Har stickat mitt andra projekt från den fina boken ”Vantar för alla årstider”. Det är halvvantarna Kerstin av Clara Falk. Jag har använt Kampes tvåtrådiga ullgarn, samma som anges i mönstret. Det var första gången jag stickar i det garnet, en trevlig bekantskap. Skönt och lätt att sticka med och halvvantarna blev så fina och mjuka när jag tvättade dem. Det var också första gången jag stickade med magic loop istället för strumpstickor. Vilken skillnad! Det känns som att det är min grej alltså :-)

Kerstin-4

Kerstin-3

Kerstin-1

Kommentera

